Ideas and opinions 1

It has been long time since i express something i have in my mind in public place like blogs and SNS.

I have worked in one company for about 8 years, I think its good time i restart to express my ideas and opinions.

Before my expressions, i begin to look back about myself and make readers of this blog to know about me.

 

 

~Back in the days~

When i was in college, i belonged to jazz club as a guitarist who had a lot of energies and dreams and passionated to express both in music and words. 

 

I've spent great times with music and my friends and i think that days gave me fabulous experiences in my life.

 

Although i had gotten great human relationships during these days, i begun to foget about that after started working.

 

 

~NYC and Traditional culture~

Working as Kimono Salesman was the answer that i got after i challenged my music skills in NYC.

 

Because every musicians who I've met in NYC had much more energies and greater skills than me, I noticed myself wouldn't be able to success in the music world.

 

A Blood was tortally different.

 

After i got back to Japan, i had taken a look at myself again.

"What can I do for the rest of my life?"

"What is my originality?"

 

The answer i got was "Traditional culture".

 

So, i started to find company which related to traditional culture and found out the company that sell Kimonos.

 

 

 

To be continued..........

 

 

SNSのような公の場所で自分を表現することは久しぶりです。1つの会社で約8年間勤めてきたので、自分のアイデアや意見をアウトプットすることを再スタートするのには今がいい時かなと思ってます。

アウトプットし始める前に、このブログの読者に僕がどのような人間かを知ってもらうことと、自分を振り替える意味で今までの自分の軌跡を簡単に辿っていきたいと思います。

 

~学生時代~

大学の頃はジャズ研究会にギタリストとして属し、エネルギーと夢に溢れ、音楽や言葉を表現することに情熱的でした。

 

音楽と友人と共に充実した時間を過ごし、人生において素晴らしい経験を積めていたと思います。

 

そんな日々の中で、僕はかけがえのない人間関係を得ることができました。けれど、就職をし、働き始めてからその大切なものを忘れ始めました。

 

~ニューヨークと伝統文化~

学生時代に自分の音楽力を試す武者修行の為にニューヨークに行ったことは、今、きものの営業マンとして働いていることのきっかけとなりました。

 

ニューヨークで出会った全てのミュージシャン達はエネルギー、スキル、情熱において自分よりも遥かに凌ぎ、自分は音楽の世界で食べていくことが出来ないという挫折感を僕に与えました。

 

根本的に血が違う。

 

日本に戻り、自分を見つめ直しました。

「人生を通してやれることはなんだろうか」

「自分のオリジナリティはなんだろうか」

 

 

答えは「伝統文化」でした。

 

 

それから、思い立ったが吉日、プロミュージシャン志望から一転して就職活動を始め、今の会社(呉服総合卸売商社)に入社しました。

 

 

続く…